Cannes Filmfestival; <i>van slippers tot high heels</i>
Cannes Filmfestival

Cannes Filmfestival; van slippers tot high heels

Van 17 tot 28 mei is de zeventigste editie van het Filmfestival van Cannes. Voor haar werk als personal shopper en om op uitnodiging van EYE Filmmuseum de Marché te bezoeken, vloog stylist Pascalle Koldenhof naar het festival.  Voor Girls in Film schreef zij hierover onderstaand verslag.

Cannes

Onderweg naar Cannes! Heerlijk de vrolijke energie van de stad. Die voel je al in het vliegtuig.

Snel warme kleding uit en zomerse kleding aan! Genieten van het uitzicht en een Franse koffie. Eerst de pet op als personal shopper. Gezellig naar mijn klant om keuzes te maken voor de looks tijdens vergaderingen en andere belangrijke bijeenkomsten voor haar.

Zo klaar! Mijn lieve klant kan zorgeloos voor zalen staan en de gastvrouw zijn. Even refreshen en mijn badge ophalen. Als het lukt, mijn collega’s even zien ondanks hun drukke schema’s. En nog veel meer mensen ontmoeten. Van PR-bureaus tot allerlei merken.

Alles lopend doen, gaat sneller dan met een taxi. En is ook een genot! De diversiteit van mensen is enorm. Van slippertjes tot high heels en van een afgeknipte korte jeans tot de meest waanzinnige galajurken. Alles kan in Cannes.

Overal zie je camera’s van tv-zenders van over de hele wereld. Journalisten met de microfoon in hun hand to tell the latest. Afgewisseld met toeristen met op hun beurt een ijsje in hun hand en de mobiel in de aanslag. Zoals de paparazzi alleen zij dan met een mega lenzen!!

Gezelligheid

Gezellig geluncht met Isabelle de Klein, Marketing & Communications Manager van het Nederlands Film Festival. Leuke ideeën bedacht om de genomineerden voor de Gouden Kalf en de cast van de openingsfilm nog meer te verwennen.

Het festival

Zo, mijn badge halen zodat ik naar binnen kan waar alle films worden getoond. Ook wel genoemd Marché du Film. Mogelijk gemaakt door EYE Filmmuseum waar ik deze toegangskaart van kreeg.

Stilte voor de storm. De rode loper van Cannes; de lopers van de rode lopers. Elk dag zijn er weer mensen die vol passie deze loper weer spik en span maken. Zodat de sterren kunnen schitteren ‘like a diamond’, avond aan avond.

Binnen films kijken en lezen over alle films die getoond worden uit de hele wereld. Love the vibe!

Dan via rood tapijt naar paars tapijt buiten.

Alles is goed beveiligd. Je ziet bij alle bezoekers in hun doen en laten, de enorme passie voor film in al zijn facetten. We hebben zin in Cannes!

Dit is de tijdelijke radio die iedereen op de hoogte stelt over alles wat er gebeurt tijdens het festival. Zodat je ook al ben je niet aanwezig toch volledig op de hoogte bent.

Hier zijn alle tenten van diverse landen/bedrijven die hun films tonen. Waar allerlei samenwerkingen, nieuwe contacten en ideeën ontstaan. Heerlijk.

De auto’s van Renault die ook de sterren brengen naar de loper. Almost time again…. For now glowing in the sun.

Waar ben ik en waar ga ik heen?

Bijna elke tent grenst aan het strand. Alles gezien? En ja, dan gaan mijn voetjes ook even in het zand en de zee. Genieten!

 Borrel aan het strand

Op weg naar de borrel van het Eye Filmmuseum. De locatie van de borrel is prachtig! En de wijnen en hapjes lekker.

Met Marnix van Wijk Hoofd PR van het EYE Filmmuseum. Dankzij hem en zijn team was het filmbal weer top afgelopen april.

Meer verhalen over de 70ste editie van het Cannes Filmfestival lees je hier.

Met Girls in Film Rachel en Suzan van Millstreet Films. Altijd gezellig!

Isabelle en ik genieten van de heerlijke vibe van het feest. Zoveel bekenden onder de Franse zon.

Als Rachel je uitnodigt, kan je geen nee zeggen. Dan weet je dat het heerlijk gezellig wordt. And so it was.

Tot volgend jaar!

Zondag laatste uren in Cannes. Genieten van de koffie (tweede kop) en het uitzicht. Ik kan blijven staren naar de zee. Verheug me op alles wat komen gaat. Klaar voor Amsterdam!

Volg Girls in Film op Facebook of schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Dan mis je niets.

Lees verder